keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Vähän uutta väriä blogiin.

Keskiviikon hiihtotunnilla oli tekemisen meininkiä! Minua ilahdutti reipas asenteenne tunnilla. :)
Tunnin tuloksena oli hengästymistä ja punaisia poskia. Jes!


Uusi kotiläksy seuraavaan keskiviikkoon mennessä:

  • liiku ulkona vähintään 1,5 tuntia/viikko
  • pulkkaile, hiihdä, luistele, laskettele, lautaile, kävele reippaasti tai keksi itse jotain muuta
  • raportoi ulkoliikunnastasi tänne: mitä teit, kuinka kauan, kenen kanssa ja mikä siinä oli hauskinta
  • muista laittaa nimikirjaimet kommenttisi loppuun

Viime viikon kotiläksy on tekemättä useilla. Jos et ole tehnyt viime viikon tehtävää, on sinun kotiläksynäsi liikkua siis ulkona 3 tuntia ensi keskiviikkoon mennessä. Raportit tänne blogiin.

HUOM! Kotiläksyyn hyväksytään vain ulkoliikuntaa (ei siis omia harrastuksia, kuten tanssia, salibandya yms.). Omien harrastusten lisäksi tulee ulkoilla vähintään 1,5 tuntia.

Perjantaina pulkkaillaan/hiihdetään koululla. Ota mukaan pulkka, liukuri tai sukset.

Nähdään!

Terveisin, Heidi

14 kommenttia:

  1. Hieno tausta! Käykääpä oppilaat myös äänestämässä omaa suosikkitalviliikuntaanne oikeasta reunasta!

    VastaaPoista
  2. Elikkäs harrastuksia, ei sitten hyväksytä liikuntaläksyn "kuittaamiseksi"? Viime läksyyn merkkasin kyllä tanssin, mutta täytyypä tällä viikolla siis muistaa, että sitä ei lasketa. Ei muuta, kuin ulos liikkumaan. ;)Ja huomenna sitten pulkka/liukurimäkeen =)).

    S.S.

    P.s. Hiihto oli yllättävän kivaa, vaikka se ei ole koskaan oikein kuulunut lempilajeihini. :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa kuulla, että hiihto oli kivaa. Omien harrastusten lisäksi kannustan myös liikkumaan ulkona nyt kun pakkastakaan ei ole kauheasti. Liikunnan riemua sinulle!

      Poista
  3. Hellurei!!! Munkin mielestä hiihto keskiviikon tunnilla oli kivaa, vaikka hankeen kaatuiltiinkin vuoron perään. ;-DD Tuli muuten semmonen vielä mieleen että olis kivaa jos tulis semmonen liikuntaläksu moniste joka meillä oli kerran aijemmin (Jenni tietää tämän mistä nyt puhun) koska se innosti ainakin minua liikkumaan erittäin paljon ja monipuolisesti.
    S.M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Tuo liikuntaläksymoniste on hyvä idea. Jenni näytti minullekin sitä monistetta, mutta ajattelin kokeilla tätä blogia liikuntaläksyyn. Kenties saatte liikuntaläksymonisteen vielä.

      Poista
    2. Talviliikuntajakson jälkeen saattaa olla tulossa uudenlaista liikuntaläksyä ja liikehallinnan mittauksetkin pitäisi taas tehdä uudestaan keväällä. Kiva kuulla, että liikkaläksy innosti! :)

      Poista
  4. Moi!Oon liikkunu isoveljeni ja kaverini kanssa ulkona.Olen ollut keskiviikosta lähtien joka päivä ulkona yli 30 min.Kuten jo sanoinkin olin ulkona parhaan kaverini ja isoveljeni kanssa.Hiki tuli kun jjuostiin kilpaa välillä mäkeä ulos.Silti oli mukavaa ulkoilla.Kaikkihan tietää että kavverin kanssa on mukavempaa liikkua kuin yksin.

    Salla.S

    VastaaPoista
  5. Joo, hyvä että semmonen liikuntaläksy tulee vielä joskus koska se oli niiiiiin kivaa. :-) Olen liikkunut koulumatkat kävellen/juosten (n.3km) hiki kyllä tuli. Oon myös liikkunu ulkona koirani kanssa paljon. ;-D S.M

    VastaaPoista
  6. Jooh..
    Olen siis kävellyt koulumatkat
    (koululta Kankaantaakse,en ole nyt aivan varma mutta äitini sanoi että 2km)edestakaisin reippaalla kävelytyylillä. Ja olen myös kävellyt kaverini kanssa maanantaina meidän harrastukseen.Minun piti mennä myös lauantaina hiihtämään kaverini kanssa, mutta unohdin sukset kouluun! Me sitten hiihdellään varmaankin hiihtolomalla.
    MK*

    VastaaPoista
  7. Moi!
    Olen hiihtänyt viikonloppuna ja pulkkaillut siskojeni kanssa.
    P. W

    VastaaPoista
  8. Moi! Olen ulkoillut = lenkkeillyt koiran kanssa metsässä, luistellut ja hiihtänyt. Tietysti olin myös pulkkamäessä! Olen ulkona tosi paljon, kun viikonloppuisinkin meillä ulkoillaan monta tuntia päivässä. :)
    t.Malviina

    LIIKUNTA PITÄÄ KUNNOSSA!!!

    VastaaPoista
  9. HE(I)PPA!
    Kävin kiertämässä ahveniston järven koiran kanssa. Kun pääsin kotiin oli taas omenan punaiset posket:)
    J.S

    VastaaPoista
  10. Hienoa kuulla, että pidätte ulkona liikkumisesta. Minäkin pidän. Tämän viikon aikana olen käynyt pari kertaa hiihtämässä. Auringonpaiste ja luistava suksi on hyvä yhdistelmä. :) Ja Malviina, totta, liikunta pitää kunnossa!

    VastaaPoista
  11. Olin laskettelemassa
    E.P

    VastaaPoista