perjantai 24. helmikuuta 2012

Liikuntaläksy hiihtolomalle

Loman kunniaksi vielä liikuntaläksy.

Ulkoile viikon aikana vähintään kaksi tuntia (2h/vko). Saat itse valita, miten ulkoilet.

Voit esimerkiksi
  • pulkkailla
  • hiihtää
  • luistella
  • lasketella
  • lautailla
  • kävellä
  • lumikenkäillä
  • jotain muuta
 Raportoi ulkoliikunnasta tänne blogiin.

 Kerro,
  • mitä teit
  • kenen kanssa
  • kuinka kauan
  • mikä oli kivointa
Liitä kommenttisi loppuun taas nimikirjaimesi (tai etunimi ja sukunimen ensimmäinen kirjain).

Riemukasta talvilomaa!

torstai 23. helmikuuta 2012

Huomenna perjantaina ollaan uuden puolen ATK-luokassa. Et siis tarvitse liikuntavälineitä.

Kiitos teille kaikille mukavista liikuntatunneista jäällä, ladulla ja liikuntasalissa! Toivotan teille liikunnan riemua!

Liikuntaterveisin, Heidi

Liikuntalomake (5.luokka)

Klikkaa alla olevaa linkkiä ja vastaa liikuntakyselyyn.Liikuntalomake

Vastaa liikuntakyselyyn (4.luokka)

Klikkaa alla olevaa linkkiä ja vastaa liikuntakyselyyn.
Liikuntakysely

keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Vähän uutta väriä blogiin.

Keskiviikon hiihtotunnilla oli tekemisen meininkiä! Minua ilahdutti reipas asenteenne tunnilla. :)
Tunnin tuloksena oli hengästymistä ja punaisia poskia. Jes!


Uusi kotiläksy seuraavaan keskiviikkoon mennessä:

  • liiku ulkona vähintään 1,5 tuntia/viikko
  • pulkkaile, hiihdä, luistele, laskettele, lautaile, kävele reippaasti tai keksi itse jotain muuta
  • raportoi ulkoliikunnastasi tänne: mitä teit, kuinka kauan, kenen kanssa ja mikä siinä oli hauskinta
  • muista laittaa nimikirjaimet kommenttisi loppuun

Viime viikon kotiläksy on tekemättä useilla. Jos et ole tehnyt viime viikon tehtävää, on sinun kotiläksynäsi liikkua siis ulkona 3 tuntia ensi keskiviikkoon mennessä. Raportit tänne blogiin.

HUOM! Kotiläksyyn hyväksytään vain ulkoliikuntaa (ei siis omia harrastuksia, kuten tanssia, salibandya yms.). Omien harrastusten lisäksi tulee ulkoilla vähintään 1,5 tuntia.

Perjantaina pulkkaillaan/hiihdetään koululla. Ota mukaan pulkka, liukuri tai sukset.

Nähdään!

Terveisin, Heidi

keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Palautetta keskiviikon tunnista (perjantaina salibandya!)

Heipähei!

Ensiksi haluan sanoa, että saitte aikaan ihan mielettömän hienoja luisteluesityksiä niin lyhyessä ajassa. Hyvä te! :)

Muistutan, että liikuntapaikalle kävely on osa liikuntatuntia. Kävellessä saakin tulla vähän hiki.

Huomenna pelataan salibandya. Muistakaa omat vastuutehtävänne tunnin suunnittelussa:
  • alkulämmittelyryhmä
  • temppurataryhmä
  • peliryhmä, joka suunnittelee tasapuoliset joukkuejaot (ei b-luokka vastaan c-luokka)

Tämän viikon kotiläksy:

  • ulkoliikuntaa vähintään 1,5 tuntia/vko ensi keskiviikkoon mennessä (saa toki liikkua enemmänkin :) )
  • voit valita seuraavista tai keksiä jonkun muun: pulkkamäki, lumileikit, laskettelu, lautailu, luistelu, hiihto, reipas kävely
  • ulkoile ja reippaile vähintään 30 min kerrallaan (mielellään niin, että tulee hiki!)
  • kirjoita blogiin, mitä ulkoliikuntaa harrastit, kuinka kauan, kenen kanssa ja mikä siinä oli hauskinta

Liikunnan riemua!

-Heidi

keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Palautetta salibandytunnista

Kovan pakkasen takia pelattiin salissa salibandya. Tunnin alussa saitte äänestää salibandyn ja lentopallon välillä. Tarkoitus oli vahvistaa peli-ideaa, jota myös esimerkiksi jääpallossa tai ringetessä tarvitaan. Erilaisten leikkien ja harjoitusten kautta päästiin lopulta pelaamaan pienpelejä ja aivan lopputunnista yksi iso pelikin. Tässä hieman palautetta siitä, miten tunti mielestäni meni.


Plussaa, hyvää:

  • innokas asenne tunnilla, en kuullut mielestäni yhtään valitusta :)
  • kaikilla oli liikuntaan sopivat varusteet
  • hienoa taktikointia mm. pidä puolesi puhtaana -pelissä
  • pienpeleissä noudatitte hienosti sääntöä, että pallon on käytävä kaikilla, ennen kuin voi tehdä maalin
  • peli oli paikoin vauhdikasta, suurimmalle osalle taisi tulla hiki: se on liikuntatunnin tarkoituskin! :)

Mieti vielä, voisitko korjata näitä asioita seuraavalla tunnilla:

  • ohjeiden kuuntelu: silloin, kun ope antaa ohjeita, kannattaa kuunnella
  • palloa ei kannata syöttää kauhean kovaa: rauhallisen syötön vastaanottaminen on helpompaa
  • omaa peliä kannattaa rauhoittaa: kun vastaanotat tai katkaiset syötön pelissä, koita rauhassa katsoa, kenelle pallo kannattaa seuraavaksi syöttää (paniikinomainen pallon "roiskaisu" ei ole useinkaan hyvä ratkaisu)
Minulle jäi tunnista hyvä fiilis ja odotan innolla seuraavaa tuntia, jolloin päästään taas pelaamaan salibandya.

Millainen olo sinulle jäi? Arvioi omaa toimintaasi tunnilla. Voit myös antaa minulle palautetta tunnista.
  • Mikä oli mukavaa ja missä onnistuit?
  • Mikä oli haastavaa?
  • Kuinka hyvin pelaaminen sinulta sujui?
  • Mitä odotat/toivot seuraavalta tunnilta?
Lisääthän taas nimikirjaimet kommenttisi loppuun.

Nähdään!

Terveisin, Heidi